23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Smid tøjet i Bruuns Galleri

I weekenden åbner Ungdommens Røde Kors en pop-up butik i Bruuns Galleri for at samle tøj ind i forbindelse med kampagnen ’Smid Tøjet Danmark’.

For tredje år i træk går Røde Kors og TV 2 sammen om kampagnen ’Smid Tøjet Danmark’, og i Aarhus har Bruuns Galleri valgt at deltage ved at tilbyde Ungdommens Røde Kors lokaler til en pop-up butik i weekenden 13. – 14. maj.

Det fortæller shoppingcentret i en pressemeddelelse.

Opfordringen lyder på, at så mange som muligt kigger ind i butikken på 1. sal i Bruuns Galleri og donerer deres brugte tøj for på den måde at hjælpe mennesker i nød.

- Vi er sikre på, at mange af vores kunder vil kigge forbi i weekenden med deres brugte tøj. Kampagnen er en sjov og anderledes måde at indsamle penge på, og det vil vi her i Bruuns Galleri gerne støtte op om. I Ungdommens Røde Kors pop-up butik bliver det muligt både at donere og købe genbrugstøj. Der vil også være tilknyttet et lille værksted med symaskiner og materialer til alle, som har lyst til at give en kreativ hånd med at omdanne tøjet til nye flotte designs, fortæller Claus Brændgaard, center manager Bruuns Galleri.

Brugt tøj giver 57 mio. kr. om året

Generalsekretær i Røde Kors, Anders Ladekarl, glæder sig til for tredje år i træk at sætte kampagnen i gang.

- Det seneste årsresultat for vores genbrugsbutikker viste, at vi fik over 57 mio. kr. til hjælpearbejdet fra alt det tøj, der blev doneret til Røde Kors. Jeg håber, at en stor del af befolkningen igen i år vil rydde op i klædeskabet og give tøj til Røde Kors. På den måde kan vi både hjælpe mennesker, som er fordrevet fra deres hjem på grund af krige og katastrofer, og de sårbare og ensomme, som har brug for vores hjælp her i Danmark, forklarer han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.142